اتاق اصناف نخستین مجوز ایجاد مرکز جوار کارگاهی گیلان را گرفت

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: مجوز نخستین مرکز جوار کارگاهی گیلان به منظور توسعه همکاری مشترک با شرکای آموزشی، اجتماعی و بخش خصوصی به اتاق اصناف استان اعطا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، محمد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در راستای سفر رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به گیلان و به جهت توسعه همکاری های مشترک با شرکای آموزشی و آماده سازی نیروی انسانی برای ورود به جامعه صنفی و  ارتقاء مهارت های ضمن کار موافقت نامه اصولی ایجاد مرکز جوار کارگاهی برای اتاق اصناف استان صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه افزایش سطح دانش و مهارت های عمومی و تخصصی نیروی کار از ضرورت ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری است، خاطر نشان کرد: اصناف و فعالان امور صنفی بخش مهمی از نیروی کار کشور را تشکیل می دهند و افزایش سطح دانش و مهارت این مجموعه در ارتقاء سطح اقتصاد جامعه تاثیر غیر قابل انکاری دارد.

وی خاطر نشان کرد: دامنه خدمات آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بسیار وسیع بوده و این آموزش‌ها افراد قابل ملاحظه‌ای از جمله کارجویان، دانشجویان، سربازان، روستاییان و عشایر، زندانیان، شاغلان صنایع و صنوف و نیز بیشتر اقشار جامعه را پوشش می‌ دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان بیان داشت: کوتاهترین و مطمئن‌ ترین راه برای رسیدن به اشتغال، فراگیری آموزش‌ های مهارتی است.

۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش های مهارتی در گیلان فعالیت دارند.

  • تاریخ درج : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ شهريور ساعت ۰۸:۵۸
  • تعداد بازدید: 1209